PLOTT: Det overlevende medlemmet av en familie massakrert av banditter prøver å rømme fra morderne med familiens hest.

GJENNOM: Studioer og produksjonsselskaper vil ofte prøve å komme seg rundt med å markedsføre sine skrekkutgivelser som enkle skrekkfilmer. Dette er hvordan vi får begrepet "forhøyet horror". Det er en markedsførers måte å prøve å komme over ideen om at skrekkfilmen de promoterer ikke er din gjennomsnittlige skrekkfilm. Dette er noe spesielt, en film som skal holdes over det andre søppelet som kalles skrekk. Gitt denne aversjonen mot å akseptere skrekkmerket, er det overraskende å se at Paramount har valgt å markedsføre direktør Michael Patrick Janns smarte tittel. Orgelstien (inspirert av den virkelige Oregon Trail, en vognrute som koblet Missouri-elven til daler i Oregon på 1800-tallet) som en "Skrekk-western" ... fordi de ved å gjøre det har slått skrekkmerket på en film som jeg ville Har ikke vurdert å være en skrekkfilm ellers.

Orgelstien har sin del av lik og blodsutgytelse, og den har en gjeng blodtørstige banditter som krysser det snødekte landskapet, men sjelden fikk øyeblikkene med spenning eller vold meg til å tenke: "Wow, dette er virkelig en skrekkfilm!" Skrekk slo meg ikke inn før filmen nesten hadde nådd slutten av studiepoengene, og det var bare fordi en av bandittene dukket opp etter å ha overlevd en hendelse som så ut som den burde vært slutten på ham. Han har motstandskraften til en slasher.

Orgelsti anmeldelse

Jann kunne ha lært lenger inn i skrekk-territorium, kunne ha gjort filmen mer intens... men han lener seg vanligvis den andre veien. Orgelstien er en film med et så sårt sakte tempo, i det meste av den altfor lange spilletiden føles det som om Jann var mer interessert i å gjøre sin western til en tøff arthouse-film. Manus skrevet av Megan Turner kunne ha tjent som grunnlag for noe mye mer effektfullt, med et raskere tempo. 112 minutter var ikke nødvendig for å la denne historien spille ut; den kunne sannsynligvis ha blitt brakt til skjermen som en mager og slem film med en spilletid på 90 minutter eller mindre. Og det hadde vært mye mer interessant og underholdende om det hadde vært det.

Innstillingen er Montana, 1870. En familie på fire – Zoé De Grand Maison som vår hovedperson Abby, pluss Mather Zickel, Lisa LoCicero og Lukas Jann – flykter fra en snøstorm bare for å komme over åstedet for en massakre. Det er én overlevende: Olivia Grace Applegate som Cassidy, som har blitt etterlatt til å dø med hendene festet ned med piler. Familien redder henne, lapper på henne, tar henne med inn i leiren deres ... og om natten dukker de fire bandittene som utførte massakren (Sam Trammell, Nicholas Logan, Alejandro Akara og Michael Abbott Jr.) opp og gjør det samme til Abbys familie. De tar Abby og Cassidy tilbake til operasjonsbasen deres – og derfra forteller filmen sakte historien om Abbys forsøk på å komme seg fri fra familiens mordere … mens de håper å holde på familiens hest, som hun anser som hennes siste. gjenværende familiemedlem.

Orgelsti anmeldelse Zoé De Grand Maison

Det er utbrudd av action og vold her og der, og karakterer spilt av slike som Clé Bennett, Jessica Francis Dukes og Thomas Lennon blir også blandet inn i denne dårlige situasjonen underveis. Men mens de øyeblikkene med handling og vold er forfriskende, og mens Jann og kinematograf Joe Kessler sørget for at Orgelstien er en fin film å se på, det hele skjer altfor sakte og karakterinteraksjonene er enten for lavmælte eller (når bandittene snakker med hverandre) for irriterende.

Jeg liker westernfilmer og jeg liker skrekkfilmer, og jeg liker når elementer av de to blandes sammen. Jeg skulle ønske skrekk-western ble laget oftere. Men uansett hvilke sjangermerker du ønsker å sette på Orgelstien, jeg hadde ikke mye moro med å se den. Jeg syntes det var ganske kjedelig. Det er noen gode ideer der inne, men den tøffe utførelsen var ikke riktig for historien.

Paramount gir Orgelstien en digital utgivelse på kan 12th.

Arrow in the Head anmelder Organ Trail, en skrekk-western regissert av Michael Patrick Jann og med Zoé De Grand Maison i hovedrollen
WP-Radio